fredag 17 februari 2017

Ytterligare ett helt överhoppat år

Hur ska jag göra nu när jag inte varit här på drygt ett år? Rekapitulera allt som hänt? Visa några hundra bilder? Jag tror bestämt att jag struntar i det, men kan inte låta bli att ta med en.

Vi firade jul och nyår på Tobago. Jag trodde aldrig att jag skulle fira julhelgen någon annanstans än hemma i Sverige. Det kändes varken som jul eller nyår, utan som helt vanlig semester. Inget fel i det. Vi hade det jättebra.

Hela familjen samlad på en bild! Det tillhör inte vanligheterna.

Stickat då? Jodå. Jag stickad en Clara-kofta för säkert två år sedan. Jag kom så långt att jag skulle sticka halskant och knappband. Då insåg jag att den var alldeles för liten. Jag kunde inte komma på någon utom Lilldottern som skulle vara tillräckligt liten och hon ville absolut inte ha den eftersom den hade för många flätor. Jag repade upp den. Garnet fick sedan ligga och vila och jag fick hämta mig efter att ha lagt ner så många timmar på "ingenting". På flyget till Tobago lade jag upp den på nytt. En storlek större och något lösare stickad. För en dryg vecka sedan hade jag stickat halsringning och knappband, men jag har inte hittat några lämpliga knappar. Tygaffären 100 m från jobbet hade inga bra och det är långt in till stan, så jag får se när den blir klar. Den är mörkblå. Just nu tycker jag att det är en urtråkig färg...

För en veck sedan började jag sticka på en bäbiskofta till en liten en som fortfarande ligger i magen på en av mina kompisar. Den blir så mjuuuuk! Alpacka och silke.

Pasteller är inget för mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar