måndag 22 april 2013

Familjeliv

Just nu köar stora dottern inför Bieberkonserten imorgon kväll och store sonen ligger på KS i väntan på operation av armen, vilket ska ske imorgon förmiddag.

Den 16 februari bröt storsonen armen under en innebandymatch medan jag roade mig på Syfestivalen. Efter 5 veckor i gips hade armen läkt i 13 graders felvinkel. Det var inte helt lyckat, men han var lättad att bli av med gipset, även om han inte skulle få träna på några veckor. I helgen som var följde storsonen med sitt innebandylag på cup. Han skulle vara stillsam supporter, men lagom till att övriga i familjen satt sig till bords som middagsgäster hos grannarna fick jag ett telefonsamtal från en av tränarna som meddelade att sonen brutit armen igen. Grabbarna hade lekt och brottats i sovsalen och en kompis råkade landa med hela sin tyngd på sonens nyläkta arm. Resten av lördagskvällen spenderade jag med honom på KS-akuten. Det nya brottet är på samma ställe som det gamla, så förhoppningsvis kommer det att bli en bättre vinkel nu än det var efter att första gipset togs bort.

På akuten i lördags hann jag sticka en liten bebismöss, så helt bortkastad tid var det ju inte ;-).

Annars gick helgen i slitets tecken. Maken plockade ner
takpannorna från uthuset som ska rivas och jag staplade ved assisterad av lillsonen.









- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar