fredag 26 april 2013

Alltför många UFO:n

På senaste tiden har jag påbörjat väldigt mycket och avslutat väldigt lite. Det enda jag gjort klart är den brokiga klänningen. Det går väldigt mycket snabbare att sy jämfört med att sticka... Den-fånigt-lilla-svarta-koftan är färdigstickad sedan länge nu, men först idag hade jag både råd och tid att skaffa knappar till den, så nu ska de sys i, koftan blockas och sedan fotograferas. I tisdags började jag sticka på en randig sjal i alpacka till min faster som fyller 65 i slutet av maj och i torsdags påbörjade jag en babykofta i naturvitt alpacka till en jobbarkompis som gav mig ett par stövletter och dom ska ha barn helt snart. Det ska även bli en mössa har jag tänkt. Babymössa, ja! Om jag bara fäster trådarna så är jag klar med en Pickelsmössa till en nyfödd. Den stickade jag i förra veckan. Min kortärmade uppifrån-och-ner-kofta i hemmafärgat bfl har bara legat i några dagar. Presenter går före. Nästa gång jag skriver ska jag ha något färdigt att visa upp...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar