torsdag 15 oktober 2015

Hjärnan rör till det, men kroppen levererar

Gårdagens läkarbesök resulterade i ytterligare sjukskrivning. Fram till mitt nästa besök hos psykiatrikern, den 17 november, är jag fortsatt sjukskriven på heltid.

Att missa tider har ofrivilligt blivit min grej. Idag hade jag en enda tid att passa. Jag skulle på core-träning på förmiddagen. När jag kom till gymmet visade det sig att jag kommit en timme för sent. Jag fick styrketräna på egen hand i gymmet istället.

Efter gymmet åkte jag hem och fortsatte med det saft- och syltkok jag dragit igång på morgonen. För att få plats i frysen för det nötkött jag beställt var jag tvungen att få bort 4 kg rabarber, en del röda vinbär och lite hallon från förra året och 3,5 kg lingon. Som en ser på bilden har bären flutit upp i sylten. Hur det undviks har jag ingen aning om. Gissningsvis finns svaret på Google. Jag kände mig hur som helst mäkta duktig efteråt!



Igår var jag på biblioteket i Täby medan Maken var med Lillsonen på simskola. Jag lånade två böcker om utbrändhet och hoppas att jag ska orka läsa dem. Jag hade tur och de sålde ut gallrade tidskrifter med början igår. Jag köpte fem stycken, varav två var sömnadstidningar och tre handlade om hus/inredning. I en av de senare stod om familjen i boken "Lev mer på mindre". På en av bilderna hade mamman, hon som skrivit boken, en jättesnygg klänning, vilken jag tänker inspireras av i ett kommande klänningsprojekt. Själva innehållet i artikeln var också intressant. Jag har boken, men har inte mäktat med att läsa den, men oj vad jag blir sugen på att göra samma sak. Byta livsstil.

Idag när jag var på Ica fick jag för första gången en av de nya sedlarna i växel. Det var lite roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar